«Бала дамуының қырлары: Әрбір сәт – жаңа жетістікке қадам» » КГКП "Ясли сад №131"
Государственное коммунальное казенное предприятие
«Ясли-сад №131»
коммуналдық мемлекеттік қазыналық кәсіпорны
Заведующий :
+7(727) 223-05-67
Методист:
+7(727) 223-05-67
Версия для
слабовидящих
» » «Бала дамуының қырлары: Әрбір сәт – жаңа жетістікке қадам»
27
ноябрь
2024

«Бала дамуының қырлары: Әрбір сәт – жаңа жетістікке қадам»

Баланың жан-жақты дамуы мен тәрбиесі ата-аналар мен балабақша арасындағы тығыз қарым-қатынас пен үйлесімділікке негізделеді. Бұл бөлімде біз балалардың жас ерекшеліктерін ескере отырып, даму мен тәрбиелеуге қатысты ұсыныстарды ұсынамыз.

1. Жас ерекшеліктеріне сәйкес даму кезеңдері:

  • 4-5 жас:
    • Сөздік қоры кеңейіп, сөйлеу қабілеті дамиды.
    • Баланың қиялы белсенді жұмыс істейді; шығармашылық тапсырмалар пайдалы.
    • Әлеуметтік қарым-қатынас қалыптасып, топпен жұмыс істей бастайды.
    • Қарапайым өз-өзіне қызмет ету дағдылары бекітіледі (киіну, заттарды жинау).

2-3 жас кезеңіндегі даму ерекшеліктері

Бұл кезеңде балалардың негізгі дағдылары дамып, олар қоршаған ортаға бейімделе бастайды. Төменде маңызды даму аспектілері берілген:

Физикалық даму:

  • Баланың қимыл-қозғалысы жетіледі: жүгіру, секіру, еңкею сияқты әрекеттерді меңгереді.
  • Ұсақ моторика дамиды: текшелерден құрастыру, қарындашпен сызықтар сызу, қасықпен дұрыс тамақтану.
  • Көзбен бақылау және қимыл үйлестіру қабілеті артады.

Тіл және қарым-қатынас:

  • Сөздік қоры 50-ден 200-ге дейін артады, сөйлемдер құрай бастайды.
  • «Мен», «менікі» сияқты өздік ұғымдары пайда болады.
  • Қарапайым өтініштер мен нұсқауларды түсініп, орындай алады.

Әлеуметтік және эмоциялық даму:

  • Балалар өздерін жеке тұлға ретінде таныта бастайды.
  • Жанындағы балалармен ойнау қызықтырады, бірақ көбіне қатар ойнайды (бірлескен ойындар аз).
  • Эмоцияларын (қуаныш, реніш, қорқыныш) айқын көрсетеді, өз сезімдерін басқаларға жеткізуге тырысады.

Ұсыныстар:

  • Қозғалыс ойындары мен шығармашылық әрекеттерге уақыт бөлу (бояу, құрастыру).
  • Баланың өзіндік әрекеттерін қолдау: киіну, тамақтану, ойын таңдау.
  • Баламен қарапайым сұхбат жүргізу, оның ойларын тыңдау.

3-4 жас кезеңіндегі даму ерекшеліктері

Бұл жаста балалардың ойлау қабілеті, өз-өзіне қызмет ету дағдылары және шығармашылыққа деген қызығушылығы күрт артады.

Физикалық даму:

  • Жүгіру, тепе-теңдікті сақтау, биікке өрмелеу сияқты күрделі қозғалыстарды меңгереді.
  • Қол моторикасы жақсарады: қағаздан фигуралар қиып, қарапайым суреттер сала алады.
  • Заттарды топтау, түстерді, пішіндерді ажырату қабілеті артады.

Тіл және ойлау қабілеті:

  • Сөздік қоры 800-ден 1500-ге дейін жетеді.
  • Ұзақ сөйлемдер құрастырып, өз ойларын анық жеткізеді.
  • Сюжеттік ойындар ойнайды, себеп-салдарлық байланыстарды түсінеді.
  • Сұрақ қояды: «Неге?», «Қалай?», «Бұл не?»

Әлеуметтік және эмоциялық даму:

  • Жанындағы балалармен қарым-қатынас жасауға тырысады, бірлескен ойындар пайда болады.
  • Қарапайым ережелерді түсініп, сақтауға тырысады (ойындарда, тапсырмаларда).
  • Өз эмоцияларын басқарып, басқалардың сезімдерін түсіне бастайды.

Ұсыныстар:

  • Рөлдік және сюжеттік ойындарға жағдай жасау (ойыншықтар дүкені, дәрігер ойыны).
  • Логикалық тапсырмалар беру: құрастырғыштар, жұмбақтар, лабиринттер.
  • Күнделікті тәртіпке үйрету: тазалық, ойыннан кейін заттарды жинау.
  • Баламен бірге кітап оқу, әңгімелер талқылау.

Екі жас кезеңіне ортақ кеңестер:

  • Балаларға жетістіктері үшін мақтау айту, сенімділігін нығайту.
  • Ойын арқылы оқыту: баланың қызығушылығын арттырудың ең тиімді тәсілі.
  • Сабырлық пен қолдау көрсету: әр бала дамудың жеке қарқынында өседі.

2. Баланың интеллектуалдық дамуы:

  • Ойын арқылы әріптер мен сандарды үйрету.
  • Логикалық ойлауды дамытатын ойындар (жұмбақтар, құрастырғыштар).
  • Қарапайым математикалық түсініктер (санау, салыстыру).
  • Сюжеттік-рөлдік ойындар арқылы қиялын дамыту (дүкен, шаштараз ойыны).

3. Шығармашылық қабілеттерді дамыту:

  • Сурет салу, мүсіндеу, аппликация жасау сияқты қолөнер жұмыстары.
  • Ән айту, би билеу, ертегі айту сияқты өнер түрлерімен таныстыру.
  • Табиғи материалдармен жұмыс (жапырақтар, тастар).

4. Әлеуметтік дағдылар:

  • Балаларға бір-біріне құрметпен қарауды, достық қарым-қатынасты үйрету.
  • Әр түрлі жағдайларда эмоцияларын дұрыс білдіру.
  • Өз ойын еркін жеткізуге және үлкендердің сөзіне құлақ асуға үйрету.

5. Қозғалыс пен дене дамуы:

  • Дене жаттығулары мен қимыл-қозғалыс ойындары (секіру, жүгіру, тепе-теңдік сақтау).
  • Қол моторикасын дамыту үшін қиып-жапсыру, қылқаламмен сурет салу сияқты жаттығулар.
  • Денсаулықты сақтау туралы әңгімелер мен күнделікті әдеттерді бекіту (қол жуу, тазалық сақтау).

6. Үйде ата-аналарға ұсыныстар:

  • Баламен бірге кітап оқу, оқығанын талқылау.
  • Баланың қызығушылықтарын қолдау (мысалы, жануарларға қызықса, олар туралы әңгімелеу).
  • Тәртіп пен күн тәртібін сақтауды үйрету.
  • Баланы мақтап, жетістіктерін атап өту, өзін-өзі бағалауын арттыру.

Тәрбиешінің кеңесі:

  • Әр бала – жеке тұлға, сондықтан оның қызығушылығы мен ерекшеліктеріне құрметпен қарау маңызды.
  • Балабақша мен домарасындағы тығыз байланыс бала дамуына оң әсер етеді.
Бұл ұсыныстарды ата-аналар күнделікті өмірде қолданып, баланың физикалық, эмоционалдық және интеллектуалдық дамуын қолдай алады.